مکانیکار
درباره وبلاگ
محمد جواد

از آغاز دوره دانشجویی نوشتم و از اون موقع نزدیک به 10 سال می گذرد
نويسندگان
صفحات وبلاگ
            
RSS Feed

سلام

سر کلاس مکانیک سیالات1 استاد داشت از ساده ترین بیان ممکن برای توضیح شیوه ی کار یه موتور توربو جت استفاده می کرد.
استاده همچین دیگه پیر مکانیک شده.مثالهایی که میزنه بیشتر از اینکه به درک و فهم مطلب نزیدک کنه به خود مثال و داستان اون معطوف می کنه.
توجیح طراحی و نوع موتور با رقص چاچا بچه ها رو که منتظر یه تنوع بودند ترکوند.یک ساعت و ربع تشریح قسمت های مختلف موتور فقط واسه حل یه مسئله مربوط به موتورهای جت بود.
از مرکز تحقیقات موتور دانشگاه هر از گاهی صدای آزمایش موتورهای جت موشک رو ميشه شنید.ولی بازيد از صنايع دفاع واسه ما ممنوعه و فقط به شنيدن صدا بايد بسنده کنيم .
عقب افتادگی رو حال می کنید؟موتورهای جت مربوط به ۵۰ سال پيشه ما تازه يادمون اومده بريم دنبالش. اون هم به چه هزينه و چه قيمتی؟
هواپیماسازی ایران همین بغل گوشمونه پیاده هم میشه رفت.ترم پیش که رفتیم هسا عقب افتادگی مزمن صنایع هوایی کشور رو میشد راحت دید.تولید سالی یه دونه ایران-140 با ظرفیت 52 نفر برای قسمت مسافربری فاجعه نیست؟ اون هم فقط مونتاژ با قطعات وارد شده از اوکراین؟
چیزی که توی دل ما می گذشت آخر سر خودشون گفتن! مسئول بازدید می گفت سری قبل که بچه های دانشگاه اومده بودن گفتن که بازید از هسا مفت نمی ارزیده!
خوبی دروس مکانیک اینه که از تئوری برای بالا بردن درک و فهم برای انجام محاسبات و حل مسائل استفاده میشه که به طراحی کاربردی و ساخت قابل لمس منتهی میشه .عکس ریاضی که از حل مسائل برای درک تئوری کمک گرفته میشه.



موضوع مطلب :

سه‌شنبه ٢٩ فروردین ۱۳۸٥ :: ٩:۱۱ ‎ب.ظ
محمد جواد